systerharry

Alla inlägg under augusti 2010

Av Mariesan - 24 augusti 2010 08:05
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Mariesan - 23 augusti 2010 06:33

Går dagen började totalt kaos igår fick pillra den under kontroll men det gick ändå sådär..sen drog Fia med mig på tur till Ludvika sen hem och ut till hennes föräldrar till deras stuga satt och drack kaffe och prata. Sen däckade jag redan vid 18 igår tror kroppen insåg att den behövde ta igen lite sömn. Sov till 1 vakan och svara på lite sms som trillat in och fick svar så smsa lite men däcka ganska fort igen och sov till 4.30 varit uppe sen dess. Får försöka hålla mig på banan idag. Ska till Gunn kl 9 se om det är nån ordning på medicin biten än eller om hon fortfarande inte fått tag i läkaren. Då får hon gå till nån annan om det nu finns nån i hela jävla huset. Eller ta mig fane mig ringa jouren. Jag pallar inte det hära längre.

Sen ska jag gå ner på apoteket och hämta ut järntabletter såg på apoteket.se att jag fått recept på det i fredags så järnvärdet var tydligen inte bättre.Ska ringa direkt kl 8 och höra vad det låg på om dom kan svara på det eller om läkaren lär ringa och säga det.


Sen blir det gymmet idag ist. Var så inni helvete med folk igår så dom rekommendera oss inte ens och gå in:P Och från idag har dom normala öppet tider. Men tänker ändå satsa på förmiddagar/lunch tid brukar vara minst folk då.


Går bra med missarna. Ozzy gillar Ebba, Sessan vill vara med Herman men han är lite mera distanserad och fräser åt henne men han har slutat trycka under soffan och i fönstrena hela tiden nu iafall och flyttat in på tvättmaskinen haha men la han på hans klös ställning för ett tag sedan och då la han sig där iafall=)


Nej nu ska jag göra mera kaffe och ta en cigg till.


Hoppas dom dära jävla FK snabbar på med mitt bostadstillägg nu oxå!!

Av Mariesan - 22 augusti 2010 06:19

Ja men vågen var ju ganska snäll denna vecka 76.8 stannade den på nu efter promenaden. Det kan jag acceptera=) Men mamma har börjat tjata om att jag inte får gå ner mera nu typ varje gång jag är där typ 2 eller 3 gånger bara denna vecka och det på lika många dagar efter varann. Och hon kanske har rätt när väl huden ska bort blir det ju några kilon också. Önskar bara huden kunde försvinna NU SNART. Inte bedömmningen om typ ett halvår kanske sen får vi se vad dom går med på att göra och hur lång tid det tar Innan dom GÖR det. Jag har ju en tid på akademikliniken i sthlm den 3 september för att checka armarna och låren. Men jag har inte dom 100 000 det kommer gå på att fixa typ:S Och vet inte om mamma och pappa ev. kommer gå med på att stå på lånet men funderar på att prata med dom om det. För jag Vet att alla säger att "ja men att vänta ett halvår på bedömning när du har hela livet framför dig sen är inte så farligt" Men för mig känns det som evigheter! För jag VET hur landstinget funkar Visst det Kan gå fortare MEN det kan även ta över ett ÅR innan jag får komma sen säger dom NEJ och jag kunde gjort något tidigare. Det handlar om kvaliten på Mitt liv att Jag ska må bra.


Ska nog försöka ta reda på vart man ringer i v-ås och höra hur långa vänte tider dom har för läkaren här på FLE kunde ju bara gissa. Sen ev. flytta fram tiden på Akademikliniken lite eller så. Jag vet inte. Vi får se. Om jag bara inte hade den dära jävla anmärkningen som jag inte borde ha vore allt så mycket enklare!Då skulle jag då det dära lånet avsett för kirurgiska ingrepp själv!

Av Mariesan - 22 augusti 2010 05:13

Jag börjar bli rejält jävla less på att inte få sova på mornarna! Igår morse fick jag sova till 6.20 det är det Längsta på över en vecka! spelar ingen jävla roll hur sent ja somnar och jag vaknar minst 3-4 gånge per natt också. Och psyk bara krånglar med ny sömn medicin, läkaren som var där panik slutar min ordinarie jobbar på annan ort så min kontakt lär ringa och jaga henne och dom typ tala med varann via sina telefonsvarare typ lika enkelt som det låter JA för sen lär hon jue prata med mig vad jag tycker mellan gångerna på våra träffar också. Men vi kom fram till lite i fredags så får bara HOPPAS hon fick tag i läkaren i fredags och har några besked i morrn, nästan synd att jag ska dit redan 9 annas hade hon kanske hunnit få tag i henne på morgonen. För jag pallar fan inte med det hära mycket längre. Somna vid midnatt i natt, vakna första gången vid 1. Sen vid 2.30 sen 3.30 och halv sov till 4.30 då gick det inte och somna om så bara och gå upp. Sömntabletterna jag har nu funkar inte ett skit.Och känns jävligt meningslöst och ta dom då eftersom dom är rent knark och gör mer skada på kroppen än nytta.


Men vi kom ialla fall fram till en eventull medicin som kanske kan ersätta både min neuroleptika,stesolid och vara sömngiviande så småning om när jag kommer upp i dos. Så hon skulle fråga läkaren om det var nån hon gick med på. Lär dock få dras med allt ett tag sen ha kvar stesen vid akuta behov men att inte ha den stående jämt vore grymt skönt för det har jag kämpat för hela tiden.


Jag har en extrem träningsvärk i axlar-armar och rygg idag beror nog dels på "killar abs" programmet jag körde här hemma i förrgår morse från en tidning sen att jag och Ninis i fredags först släpade ut 58 kg bord från ett hus till bilen sen igår släpade upp det till hissen sen till lägenheten. Men idag blir det nog ändå gymmet med Fia om hon inte bangar.

Så nu ska jag nog klä på mig dra på mig MP3 spelaren och ta en luftande stretchande promenade för kroppen. Sen hem och väga mig. Är ju trots allt väg dag i dag.Får se hur det gått denna vecka. Ätit dåligt vissa dagar och syndat andra dagar.

Av Mariesan - 19 augusti 2010 07:47

Jäjj det är Så skönt när man går och lägger sig och mår totalt ap skit men sen vaknar, om så kvart i sex på morgonen men mår bättre, känner sig fylld med energi och att det är okej=) Jag hoppas det håller i sig idag. Det tom spö regnar ute men jag känner mig okej:D


Idag ja eller i eftermiddag ska jag och klippa mig:D Först hade jag tänkt mig att som sist bara toppa av det lite eftersom jag vill spara ut håret, men har bestämt mig för att byta frisyr lite också, man kan jue faktiskt göra det och ändå fortsätta spara på håret=) men har hittat två stycken som jag båda gillar skarpt och kan inte välja så försöker få folk att hjälpa mig välja, än är jue inte så många vakna:p Men om jag inte får nån majoritet på nån av dom innan det är dags skriver jag ut båda bilderna och tar med så får frisören välja vilken hon tror blir bäst:P Här kommer bilderna här också så har ni nån åsikt kläm till med den tack=)

   

Jag har jue röd brunt hår nu och ganska ofta ruffsigt så den första kanske är mera "jag" men variation ska ju vara bra det också:p och mitt hår har blivit ganska tunnt av allt "avfall" men jag vet inte om jag väljer bild 1 kan man jue kanske klippa det lite längre än hon har det? Usch svåra val idag:p


Och dessutom hade jag tänkt gå en promenad efter frukost men kul när regnet öser ner! jag har faktiskt ingen sydväst! inte för att jag bryr mig så mycket om jag blir blöt men min stackars mp3 spelare gör:P Hade ju tänkt gå till gymmet också men kan inte göra det fören papprena från FK kommer så jag vet att det är OK eller jo kan kan jag men inte råd och betala själv än. För jag ska köpa matbord imorn för 700 som jag hittade på blocket Bjursta matbord från ikea har dregglat på det där men inte haft 2000 över och dom sålde det nästan nytt för 700 då kan man inte säga nej när jag letat ett bra bord så länge! Men jag hoppas att mamma ska betala;) Nej nu ska jag våga mig ut på balkongen och röka sen får vi se om det kanske blir promenad ändå gömma hörluar och mp3 i kläderna.

Av Mariesan - 18 augusti 2010 19:11

Just ja, utlovade uppdatering hur det blev med remissen, jag fick remiss för både buk-armar och lår dock är det upp till ett halvårs väntetid på att få komma till plastikkirurgen då det inte räknas som sjukdom och faller utanför vård garantin, men läkaren var gullig och skulle hålla tummarna för att det skulle gå fortare. Och han kunde så klart inte lova något vad dom skulle gå med på men  han tyckte inte dom borde neka varken armarna eller full buk plastik med tanke på allt som "fanns att ta av" låren var han inte lika säker på.Men han sa att landstinget inte hade några Nej för det. Utan det var från fall till fall. Så håll tummarna för att jag träffar en Snäll kirurg som vill hjälpa mig och att jag slipper vänta till nästa år.

Av Mariesan - 18 augusti 2010 18:40

Jag har en ganska neråt kväll i kväll ångestig som fan och depp och för att stoppa mig själv från att göra destruktiva saker brukar ett sätt faktiskt vara att kolla på videosar på tuben om bla borderline, triggers för vissa lugnande för mig. Denna hade ingen vidare musik i mitt tycke men texterna hon lagt in i den säger väldigt mycket om hur det är och ha borderline så jag lägger in den här.

Av Mariesan - 18 augusti 2010 07:36

Jahapp om några timmar ska jag iväg och träffa läkaren på FLE som ska ge mig första "domen" dvs om han tänker skicka en remiss till plastikkirurgen för bedömning om jag kan få eventuell buk plastik, och Kanske arm-lår också. Jag har egentligen rätt till remiss vad han än tycker men han vill göra en egen bedömning först ändå. Han är lite som han är den hära läkaren, bra men lite udda. Jag är mest rädd för att han ska dra in den psykiska biten för mycket=/ Visst han gör det i all väl mening men han kanske inte förstår att det kan påverka mig mer negativt än positivt om han vill vänta med remissen än att skicka den nu. Men vi får se hur det går.

Jag tänker försöka med som dom gjorde i Avesta inför själva magoperationen annars att psyk gör ett utlåtande också. Menar att han skickar en remiss så plastik får göra en bedömning sjäva gör ju varken till eller från. Han lär väl tyvärr inte veta hur lång vänte tid det är på att få komma till plastik=/ säkert mååånga månader med min otur-muttra- Kan inte nån betala privata opar?;) Har en tid för konsultation av arm-lår plastik men har inte löst den finansiella biten så ska nog avboka den tills vidare. finns vettigt lån som är till för enbart såna operationer utan hutlösa räntor men jag får inget eftersom jag har en fjuttig betalnings anmärkning kvar. Och mina föräldrar lär inte gå med på att stå på det=/ Men vi får se hur allt går. Återkommer med rapport i eftermiddag vad läkaren sa.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Mina Besökare

Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Just Nu:

Kategorier

Arkiv

Länkar

Min viktnedgång

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards