systerharry

Alla inlägg under november 2010

Av Mariesan - 29 november 2010 11:52

Jahapps då har vi ännu en dag som går i ångestens tecken då.Det börjar bli en vana nu att ha ångest igen. Jag som lyckades med flera månader nästan helt utan ångest började bli bortskämd med det. Men man kan lugnt säga att jag minns hur det är och ha skiten nu. Ska ner till psyk om en timme och prata av mig lite skit och se om vi kan komma fram till nån lösning i medicin frågan se om Gunn hunnit prata med läkaren om sömn medicin biten annars ska hon få ta upp vid behovs medicin frågan också. Eller så får hon helt enkelt prata med honom igen. För såhära orkar jag inte ha det. Sen vad jag får är skit samma är beredd att testa vad som helst igen bara nått hjälper lite grann.


Nu ska jag mixa en jävla smoothie till lunch och tvinga i mig innan det är dags och ta sig dit.

Av Mariesan - 29 november 2010 11:52

Jahapps då har vi ännu en dag som går i ångestens tecken då.Det börjar bli en vana nu att ha ångest igen. Jag som lyckades med flera månader nästan helt utan ångest började bli bortskämd med det. Men man kan lugnt säga att jag minns hur det är och ha skiten nu. Ska ner till psyk om en timme och prata av mig lite skit och se om vi kan komma fram till nån lösning i medicin frågan se om Gunn hunnit prata med läkaren om sömn medicin biten annars ska hon få ta upp vid behovs medicin frågan också. Eller så får hon helt enkelt prata med honom igen. För såhära orkar jag inte ha det. Sen vad jag får är skit samma är beredd att testa vad som helst igen bara nått hjälper lite grann.


Nu ska jag mixa en jävla smoothie till lunch och tvinga i mig innan det är dags och ta sig dit.

Av Mariesan - 27 november 2010 12:09

Tankarna jag inte vill ha börjar ta över mitt huve mer och mera dom äter sig fast och finns där hela tiden tankarna på självskador dyker upp titt som tätt dagarna i ända och stör mig. Jag vill stå emot men jag vet inte hur länge jag kommer orka stå emot dom. Och jag vet inte om jag bryr mig om att stå emot dom så fruktansvärt mycket som jag borde göra tyvärr. Men att det stör mig i alla fall är en bra grej än att jag inte skulle bry mig alls att dom kommer. Och jag mår illa av att äta jag har helt tappat rutinerna på maten och äter knappt nån riktig mat lever på gröt och yoghurt i princip och nån macka oftast till frukost. Mest blir det riktig mat när mamma och pappa bjuder på mat. Jag har matlådor i frysen men noll apitit så jag inte ens orkar värma en sån. Men att jag värmer risgrynsgröt eller kokar mannagryns gröt är i alla fall bättre än inget tänker jag.


Nu ska jag ställa mig och diska så det blir gjort börjar bli mycket glas i disken och lite smörknivar minns inte när jag diskade sist.

Av Mariesan - 26 november 2010 21:41
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Mariesan - 26 november 2010 21:30

Ikväll har jag tagit fram adventsljusstakarna. Satte upp julgardinerna redan i förrgår. Så nu är det jul fint här hemma och mysigt så nu kan det få vara mörkt och trist hur mycket det vill för jag har det fint. Jag älskar när man får ta fram ljusstakarna och göra fint det blir så mysigt och ombonat och mörkret är inte alls lika dystert längre.

Av Mariesan - 25 november 2010 16:34
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Mariesan - 25 november 2010 16:22

Hela dagen har jag känt mig mer eller mindre olustig och det kryper bara på mig mer och mer jue mera kväll det blir. Jag gillar inte läget. Och jag har inget bolltäcke kvar som skydd det hämtade arbetsterapeauten imorse men hon ska beställa ett eget åt mig men det tar upp till tre veckor innan det kommer.


Jag har ju min akutlåda med lappar på saker jag kan göra om jag blir för ångestig också så jag får kanske utnyttja den också. Jag gillar inte läget att det börjar dra ihop sig såhära och bli värre. Men jag ska uthärda i år. Jag ska inte ha en repris av förra årets december och jul och nyår jag SKA INTE. I år ska jag vara hemma och fira med mina missar och ha jul mysigt hemma. Hur jävligt det än blir. Men jag tänker inte låta det bli så jävligt aldrig i livet. Jag har testat på livet på psyk under ett helt jävla december och det tänker jag inte göra om. I år ska jag vara hemma hemma hemma. Psyk här hemma får sätta in skydd som behövs extra mediciner eller vad fan som helst jag vet inte. Synd att jag inte har nån tid till Gunn imorn men hon är ledig så det får vänta tills på måndag.


Läkaren är ändå borta den hära veckan så hon kan inte prata med honom fören nästa vecka. Får se vad han säger, hon ska redan prata med honom om att ändra nozinanen eftersom jag blir så yr av den. Om vi ska sänka dos på den eller ta bort den helt och höja cicordinolen eller göra något annat.Får se hur det blir vad han tar för ställning.


Finns mera och skriva om men det får nog bli i ett låst inlägg för jag känner inte att alla behöver läsa dom sakerna.

Av Mariesan - 25 november 2010 11:08

Nu blir det lite bloggerier om mina kattskatter. Jag är såå mesig och fjollig med dom Ozzy får alltid som han vill just nu ligger han i mitt knä på magen framför datorn och på halva min arm och är i vägen och snorar på min arm, men inte flyttar jag på honom för det inte. Han är ju min kärlekskatt. Jag snyter honom och flyttar lite på honom istället.Det är lika med Sessan när hon sover på mina ben, i natt vaknade jag med kramp i ena benet men inte flyttade jag på henne heller för att kunna röra benet utan jag försökte röra det under henne lite försiktigt för att inte störa. Men efter ett tag gick hon ändå frivilligt så jag kunde röra benet. Jag gör allt för mina katter dom ska bara ha det allra bästa. Dom har leksaker i mängder som dom inte leker med:P Ozzy får sina Whiskas Temptation godisar ibland som han sen snor hela asken av, Sessan får sina favorit godisar men helst vill hon ha en skiva rökt skinka om dagen så det får hon. Och Ozzy vill sno lite ost från min frukost macka. Inte ha egen ost breve utan ta en bit från mackan. Och dricka lite mjölk ut mitt glas. Och Sessan har ett eget vattenglas på rumsbordet hon vägrar dricka nån annanstanns. Och Ozzy dricker ur vattenkannan på köksbänken.Och dom får minst lika mycket kärlek som dom ger vi gosar massa varje dag Sessan ska ligga breve mig i soffan och ha magen kliad tills hela hon blir elektrisk och Ozzy ska ligga i knä och gosa.Nu blev det ett långt katt inlägg här:p Hade tänkt lägga in en bild på Ozzy framför datorn men det ville inte funka nu så ni får spana på det i bilddagboken ist:P

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Mina Besökare

Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Just Nu:

Kategorier

Arkiv

Länkar

Min viktnedgång

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards