systerharry

Alla inlägg under oktober 2010

Av Mariesan - 30 oktober 2010 17:47

  Idag har det varit vi i fyra veckor och en dag;P och det ska firas med mysmiddag ala tre rätters. Det är inte fy skam med egen kock som vägrar äta halv fabrikat var och varannan dag;) Jag älskar min skruttfia massor och allt med henne är så bra tror jag fane mig=) Hon får mig att må bra och vara glad och positiv till saker och trivas med mig själv. Allt känns så enkelt och bra med henne.


Middagen idag blir till förrätt räksoppa, varmrätt, helstekt fläskfile med hem gjord klyftpotatis kantarellsås och grönsaker sen efterrätt kladdpepparkaka med vispgrädde=) och till det flädercider från ica för vi hann inte på systemet:P


Av Mariesan - 30 oktober 2010 17:41

Mötet med kirurgen gick bra jag fick Okej för bukplastik men armar och lår kunde dom tyvärr inte göra något åt för det föll utanför deras ramar för vad dom fick godkänna. Så dom får jag ta privat sen när magen är fixad och läkt. Jag låg precis på gränsen med BMI för att få op men min mage sa att det var okej som hon uttryckte det inge fett utan bara hud i massor:P Hon klämde och kände och konstatera att det fanns en hel del och ta bort men att jag inte hade så mycket sidorna vilket hon tyckte var bra.


Men dom hade nu plötsligt lite kö i västmanland vilket dom kanske iofs hade när jag prata med hon som ringde bara att jag inte fattade att hon pratade om vårdgarantin så nu är jag inom den och kan få operation snart ändå men kanske i annat landsting men om jag har tur här i västmanland för jag satte mig även på kort varsel listan. Hon sa dock att dom flesta som får åka till annat landsting får åka till Stockholm så kommer antagligen inte behöva åka så jätte långt skönt nog. Får bara hoppas nån kan ta emot mig mycket snart=) Det vore skönt och få det gjort nu när det är okejat och klart.


Det gör mig inte så mycket att jag får fixa armar och lår själv och betala för det med humanfinans antagligen för då blir det mera "riktigt" gjort antagligen. Men det kommer kanske dröja tills jag kan göra det innan buken är klar och läkt men nu är alla bollar i rullning iafall.

=)

Av Mariesan - 28 oktober 2010 20:29

Jag vill ha lördag nu! NU! nu! Ja nu börjar jag bli sådär otålig och vill ha lördag så jag får gå på kirurgmötet och få mitt besked och "domen" och veta ungefär när operation blir. Jag är otålig till tusen och det ska gå hela morgon dagen först! men jag hoppas den går fort. Ska hämta medicin kl 9 sen  vid 9.30 ska jag ner och få andra järndroppet sen hem och fixa till oss och äta lite lunch och över till Avesta på höstmarknaden och kika. När vi kommer hem ska pappa byta skor på Gretchen så hon får vinter skor.


Sen kom kvällen får vi se vad som händer kanske blir nån liten god drink och softa med nån god mat och film=)


Nu ska jag kika vidare på Rosa Bandet Galan med hjärtat och dricka mitt kaffe sen blir det tidig kväller ikväll för vi är trötta efter några timmar på blåkulla med hela min familj så nu har hon träffat dom också. Vi bakade rulltårta, eller hjärtat gjorde det mesta och den blev super god och uppskattad så mamma beställde en till till helgen när Ove och Hillevi skulle komma dit:P


Av Mariesan - 27 oktober 2010 17:47

Då har jag fått första järn dosen men det blev inte i injektion som läkaren på familjeläkaren sa utan dom blandade ut det i dropp och gav som en kortare infusion istället för att det inte skulle bli så kärlretande eftersom det är ganska starkt medel. Så det tog lite över en halvtimme att få in det och allt eftersom dom satte droppnål och grejer för att ge det. Sen ska jag ha nästa fusion på fredag och sen måndag-onsdag-fredag nästa vecka sen blir det engång i månaden hedan efter. Och jag känner mig redan nu lite piggare blandat med lite trötthet konstigt nog. Piggare i huvet men tröttare i ansiktet eller hur man ska säga. Men man kunde få lite huvudvärk efteråt så kanske är nått som satte sig i huvet. Kroppen känns lite seg men inte så farligt trött. Det kommer nog bli bra när det hära är klart och kroppen fått igång omsättningen på det=)


Nu vankas det kycklingsoppa sen vaniljsås med äppelkaka till efterätt här, och jaa det heter vaniljsås med äppelkaka för man har nästan mera sås än kaka;)

Av Mariesan - 27 oktober 2010 11:30

Livet travar på och det känns bra. Har bestämt mig för att inte sälja Gretchmobilen ändå. Pappa kom fram till att jag inte får så mycket för henne att det är värt det är bättre och fixa pengar och betala skatt så länge hon går ändå. Jag får helt enkelt spara månaderna innan nästa år och i år är det löst så nu är det inga problem på ett år och hon är jue ny servad och bra=) Och nu besiktad UA.


Annars travar det på har hjärtat här och njuter av sällskapet och trivs som fisken i vattnet. Har inte gjort så mycket än igår var vi ner på stan och åt kina buffe och gick runt lite.

Idag ska jag och få första järnsprutan snart. Får se hur jag mår efter det. Hoppas jag blir pigg och piggare=) Sen ska vi tydligen baka äppelkaka för det är hjärtat sugen på för den hon fick på jobbet i söndags glömde hon i micron där kom på när hon kom till mig i måndags eftermiddag;)


Sen imorn ska vi baka rulltårta och gå med till mamma och hon ska få träffa bror och Fia och Jeppson.Och på fredag ska vi besöka Höstmarknaden i Avesta en sväng innan vi drar vidare till Gävle och hälsar på hennes kompis Emmely =) Det ska bli trevligt=)


Och på lördag smäller det då ska jag till kirurgen:D


Nej nu ska jag göra mig i ordning så ska vi gå en promenad innan jag ska och få sprutan=)

Av Mariesan - 25 oktober 2010 11:19

Som ni säkert har märkt så har det inte blivit nå viktbloggar på ett par veckor. Jag har tänkt lägga det på is ett tag för jag försöker nu hålla vikten runt dom 80 ett tag dels för att lära mig hålla vikten sen bara ha en stabil vikt ett tag för första gången i mitt liv. Och visst jag skulle kunna vikt blogga ändå men det stressar mig lite att hålla på skriva upp vikten hela tiden ändå. Men det kommer säkert komma resultat efter bukplastiken och kanske vad jag ligger på inför den också men inte varje vecka på ett tag men kanske nångång ibland om jag känner för det. Jag skriver inte det så mycket för andra utan för mig själv och jag skriver upp i min kalender varje vecka ändå för att ha koll. Men om nån är intresserad hur det går så tjoa till så får ni besked=)


Jag vet att jag har en bit kvar att gå ner till normal vikt men jag vill inte försöka kämpa ner mig så mycket mera i vikt fören jag tagit bort lite hud för då kanske jag går ner på tok för mycket istället så vill höra vad kirurgen har att säga på lördag först innan jag kämpar på tok mycket mera. Men jag håller igång med promenader några dagar i veckan, inte alla längre har blivit lite lat med det synd nog, och gymmet 1-2 dagar i veckan=)


Tack och hej för mig:D

Av Mariesan - 25 oktober 2010 11:11

Då har jag tagit beslutet att byta ut Gretchmobilen ja min bil då för er som inte hänger med, hon har alldeles för hög skatt och försäkringen är ganska saftig varje månad den med. Två år i rad har jag fått kalla kårar när skatte brevet landat på hallmattan. Så nu har jag och pappa tagit beslutet att betala skatten och lägga upp annons på blocket och se om nån vill köpa henne för steg ett för att kunna köpa ny bil är att sälja den man har. Jag vill ha en mindre dessutom för nu när jag inte har hund som behöver åka i hund bur har jag inget behov av en stor kombi. Så en billigare bil i skatt,försäkring och köra är välkommet. Jag kräver bara att den har fyra dörrar. Ingen jävla krypa-in-i-bil här inte! Men den får gärna vara söt oxå^^ Och ha en snygg färg haha Lite krav har man jue men när det väl kommer till kritan brukar man inte få ha så mycket krav tyvärr. Men mina fyra dörrar är jag benhård på. Men det är pappa också så det är inga problem. Får se hur det går med projektet nu är jue skatten fixad för ett år till så ingen hurry hurry här inte. Kan jue hända att jag blir utan bil ett tag om vi säljer Gretchen sen innan vi hittar en ny men då är det så jag klarar mig. Finns jue två hos pappa i nödfall så=)

Av Mariesan - 23 oktober 2010 13:24

Ja nu blev det så att hjärtat kommer hit istället för att jag åker till Malmö, först var det tänkt att jag skulle boka om mina biljetter och åka till Malmö Måndag-Fredag men det var svindyrt så ombokningsvärdet räckte bara till ena vägen då och sen är det ju livsfarligt att vara i malmö just nu så Astrids mamma ville inte att hon skulle åka hem och jag är faktiskt lite skraj för att åka dit och mest rädd för hennes skull eftersom dom mest verkar ge sig på folk av utländsk härkomst så det blev så att hon kommer hit på måndag direkt hon går av båten så hon landar här med tåget på måndag eftermiddag=)

Och hon stannar en hel vecka denna gång MYS. Och det betyder att hon följer med mig på kirurg mötet i V-ås det är tok skönt att ha nån med mig på det. Det värdesätter jag högt ha nån jag håller av och älskar med vid det och dela den stunden med när jag får beslutet för jag hoppas verkligen det blir positivt! För det känns som att det inte kan bli annorlunda.Förstår inte riktigt varför dom skulle neka mig.


Nej nu ska jag prata vidar med hjärtat på msn för hon har rast sen när hennes rast är slut ska jag åka och köpa mjölk för den är nästan slut sen ska jag dammsuga eller om jag tar det imorn. Ska nog baka muffins också så mina ägg som gick ut igår går åt:P



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Mina Besökare

Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Just Nu:

Kategorier

Arkiv

Länkar

Min viktnedgång

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards