systerharry

Direktlänk till inlägg 21 januari 2011

En dag i Västerås

Av Mariesan - 21 januari 2011 19:42

Idag har jag varit i V-ås och sprungit runt på hälla med Crisse.Men på vägen dit ringde dom upp från Uppsala och jag förklarade att enligt dom i V-ås ska jag vara opererad innan vårdgarantin går ut och hon tyckte det var konstigt att dom har olika regler men hon tog namn och telefonnummer på henne jag haft kontakt med i V-ås och skulle ringa henne sen prata med folk i Uppsala och höra av sig till mig när hon gjort det. Hon kunde inte lova att det skulle bli i dag och det blev det inte heller så nu får jag vänta till måndag med att höra något. Men jag räknar med att V-ås löser det hela annars ringer jag dom på måndag igen och kräver att dom fixar fram en op tid Nånstans i landet innan 4 februari. Jag tänker inte vänta ett halvår när jag bara skulle behöva vänta 3 månader just för att jag valde vårdgarantin.


Åter till V-ås dagen, när jag kom fram plockade jag upp Crisse så åkte vi ut till Ikea och gick igenom där började nästan med fika för det kom först innan alla saker vi skulle ha hehe vi fikade rejält med både kladdkaka och mandeltårta båda två men kladdkakan var inge god så båda två lämnade den. Och kaffe drack vi är det gratis med familykort så är det haha men andra muggen var inge god så den fick dom behålla. Sen shoppade vi det vi skulle ha blev spottar till min tak lampa och grejer på förvaringsavdeningen till oss båda. Sen lastade vi in grejerna i bilen, haha just ja, Crisse har äntligen blivit modern och skaffat visa kort och idag betalade hon med det för första gången på ikea, sorry gumman, var bara tvungen och berätta det;)

Sen gick vi vidare till affärerna på hälla, inne på lindex hade jag precis fått sms att jag hade förtur på ½ rea priset om jag visade det smset, vi hittade ett par skit snygga jeans shorts som båda gillade. Fanns bara ett par 42 Crisse prova dom men gillade dom inte så jag tog dom oprovade tänkte att kan jag inte ha dom nu kan jag snart ha dom:P Men när jag kom hem gled jag i dom redan nu, så sen blir det skärp i dom:P men dom kosta bara 65 kr med rabatten:D

Sen gick vi en lov där inne och jag köpte mascara på HM dom hade club dag och kampanj på nån flashig sak så den blev billig så nu kan jag kasta min gamla som jag får tvinga ut mascaran ur.


Sen gick vi in på maxi jag skulle leta presenter till Jeppe men dom hade jue INGE leksaker där längre och knappt nå böcker. Så vi handlade lite annat vi skulle ha innan vi åkte över till McD och käkade för jag var mat yr i huve. Sen flyttade vi oss till Hälla Syd för Willys och kattsand och kattmat åt mig eller nja missarna:P Hittade även skit snygg aburgine hårfärg där:D

Blev en tur på Rusta oxå där hittade jag bra pressenter till Jeppe=) Böcker precis vad han ville ha=) Och i Uppsala köpte vi griffeltavla på Ikea som han också ville ha. Så nu är det klart till söndagen. ska slå in grejerna på blåkulla imorn.


Den hära dagen var precis vad jag behövde komma iväg och tänka på annat och må lite bra. Att jag nu inte mår toppen gör inte så mycket fick jue nya vb medicinen idag då har tagit en halv stes och känner mig lite lugnare och sitter med gurkstavar dip och vatten och väntar på Lets dance med en Lisa sovandes på bröstet så det ska nog gå bra.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariesan - 31 mars 2011 06:06

Hej kära läsare jag har ny blogg så vill ni fortsätta läsa får ni gå på adressen nedan:   http://www.medlivetsominsats.bloggplatsen.se   För er som har lösenord så är det samma där.   Kraam ...

Av Mariesan - 30 mars 2011 08:20

Jag har för mig att jag körde veckans vikt på onsdagar innan jag "försvann" från internet, om inte annat åter upptar jag det nu på onsdagar idag vägde jag in på 71.5. Känns ganska skönt och vara nere på dom siffrorna även om jag vet att det beror på ...

Av Mariesan - 29 mars 2011 09:55

Min systerson Rikard som bor nere i Skara läste min blogg igår och blev orolig så han skrev på chatten på facebook och frågade om jag ville att dom kom upp han och hans sambo för han var ledig hela veckan. Hur gulligt och omtänksamt är inte det? Åka ...

Av Mariesan - 28 mars 2011 20:09

Idag har jag haft ångest fan hela jävla dagen. Försökt sysselsätta mig blev en promenad till blåkulla la i det som skulle tvättas i maskin bar upp massa gardiner och dukar som hängde torra nere i tvättstugan vek ihop det och bar upp i sina skåp och l...

Av Mariesan - 28 mars 2011 11:17

Hade ångest redan när jag vaknade och morgon medicinen hjälpte inte så fick ta en stesolid också men det ger sig inte riktigt ändå. Håller på tvättar sista omgången sängkläder sen när den är klar ska jag gå till blåkulla och tvätta sängkläder åt mamm...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Mina Besökare

Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Just Nu:

Kategorier

Arkiv

Länkar

Min viktnedgång

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards