systerharry

Direktlänk till inlägg 20 januari 2011

En upp och ner dag

Av Mariesan - 20 januari 2011 18:53

Den hära dagen hoppar verkligen upp och ner i måendet från timme till timme. Vet inte riktigt hur den började försökte att inte känna så mycket gick igenom förmiddagen i en dvala men hade fått mail av Gunn när jag vakna att hon skulle prata med läkaren om att sätta in nån medicin vb mot ångesten. Så skulle hon höra av sig när hon pratat med honom. Sen efter lunch var det dags och gå till gruppen, först hade jag ingen lust alls men sen tänkte jag att det kunde vara bra och gå dit och få prata om annat och få annat och tänka på. Och det hade jag rätt i, få fokusera på annat och prata med en av ledarna lite om läget var skönt, vi tog även en timmes promenad vilket var skönt trots lite kyligt väder och isgator,men jag har jue mina broddar:P

Sen fikade vi och då ringde Gunn och meddelade att jag fått tillbaka stesolid vb. Så tänkte att jag väl fått 5or igen men så kom jag på nu att jag kunde kolla om läkaren skickat nå recept på det och det hade han gjort och han hade skickat på 10mg 0.5-1 tablett vb så jag får kanske ta dom oftare än förut också. Då hade jag jue fjuttiga 2-3 tabletter i VECKAN och nu skulle jag jue få något när det var en jobbig period. Och dom vet att jag inte tar sån medicin mer än absolut nödvändigt för jag är lite anti det. Men är skönt och ha något som verkligen funkar och det fort när det blir kris.


Sen efter gruppen var jag ner på apoteket och hämtade nya näringsdrycker och köpte probimage för det var kampanj på dom med 20 kr rabatt, har klarat mig utan dom när jag gått på pulver men nu när jag börjat äta lite igen har min mage gett upp igen. Jävla cp mage och inte vilja funka och inget fel hittar dom. Men att dom funkar och gör magen bra bevisar jue att nått är fel. Ska nog kolla om det inte finns nått och få på recept ist blir dyrt och köpa dom dära varje månad. Var även om på coop och köpte välling åt Lisa för hon har slutat äta igen och idag har hon vinglat runt och ramlar titt som tätt, fick henne och dricka lite vatten imorse sen har jag inte fått i henne nå, hon lapa liite välling när jag kom hem men sen fick jag ge henne med spruta men hon blev lite mindre vinglig då iafall. Sessan ligger och tvättar henne kortar stunder men hon tröttnar fort. Det är synd för hon skulle behöva närheten av en katt och inte bara ligga i mitt knä hela tiden.


Nej nu ska jag ta min kvälls medicin fast det är lite tidigt men känner att jag behöver ciciordinolens lugn innan jag kaosar igen. Har jue varit lugnt sen jag kom hem i eftermiddags. Blä på detta svängande!


Men imorn ska jag iafall till V-ås och leka med Crisse:D Hon får mig alltid att må bra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariesan - 31 mars 2011 06:06

Hej kära läsare jag har ny blogg så vill ni fortsätta läsa får ni gå på adressen nedan:   http://www.medlivetsominsats.bloggplatsen.se   För er som har lösenord så är det samma där.   Kraam ...

Av Mariesan - 30 mars 2011 08:20

Jag har för mig att jag körde veckans vikt på onsdagar innan jag "försvann" från internet, om inte annat åter upptar jag det nu på onsdagar idag vägde jag in på 71.5. Känns ganska skönt och vara nere på dom siffrorna även om jag vet att det beror på ...

Av Mariesan - 29 mars 2011 09:55

Min systerson Rikard som bor nere i Skara läste min blogg igår och blev orolig så han skrev på chatten på facebook och frågade om jag ville att dom kom upp han och hans sambo för han var ledig hela veckan. Hur gulligt och omtänksamt är inte det? Åka ...

Av Mariesan - 28 mars 2011 20:09

Idag har jag haft ångest fan hela jävla dagen. Försökt sysselsätta mig blev en promenad till blåkulla la i det som skulle tvättas i maskin bar upp massa gardiner och dukar som hängde torra nere i tvättstugan vek ihop det och bar upp i sina skåp och l...

Av Mariesan - 28 mars 2011 11:17

Hade ångest redan när jag vaknade och morgon medicinen hjälpte inte så fick ta en stesolid också men det ger sig inte riktigt ändå. Håller på tvättar sista omgången sängkläder sen när den är klar ska jag gå till blåkulla och tvätta sängkläder åt mamm...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Mina Besökare

Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Just Nu:

Kategorier

Arkiv

Länkar

Min viktnedgång

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards