systerharry

Direktlänk till inlägg 19 januari 2011

Kirurgbesöket

Av Mariesan - 19 januari 2011 16:43

Då var kirurgbesöket avklarat. Det började med att en sköterska mätte mig och vägde och tog bilder. Sen kom kirurgen och frågade om mina problem med huden och vad jag inte trivdes med och om jag ville fixa nått mera ungefär. Sen kollade han på magen och runt om och låren. Han hade helst velat göra en  cirkulär bukplastik men det gör dom inte pågrund av att sjukhuset tycker det tar för lång tid eller vad han sa. Så han tyckte att jag skulle fixa till baksidan och låren privat sen om jag kände att jag hade råd. Han borde jobba privat så han fick tjäna bättre pengar på sitt jobb:P


Han tittade aldrig på mina över armar eftersom dom inte har nån remiss på dom men jag sa att jag lider mycket över dom och har problem av den huden så han tyckte jag skulle prata med V-ås igen om det om dom kanske inte kunde bevilja det längre fram ändå. För tydligen är dom inte helt emot annat än buk om det behövs. Men nu är det buken som gäller och det kan bli nästa vecka eller dröja upp till tre månader. Det berodde på hur den som bokar operationer tyder avtalet med västmanland och hur det är skrivet. Men om det ska ske inom vårdgarantin som är uppsatt blir jag opererad innan 4/2 om inte utan det bara gällde kirurg besök inom det så kan jag få vänta upp till tre månader på tid men det kan gå mycket fortare också. Det beror på hur viktig i prioritering kordinaterna anser operationen är i stånd till allt annat dom ska göra. Men jag HOPPAS HOPPAS HOPPAS det blir av innan vårdgarantin går ut som V-ås sa till mig att det skulle bli.

 
 
Ingela

Ingela

19 januari 2011 18:10

Och hinner vårdgarantin gå ut har du väl rätt att söka dej vidare? :) Men shit vad kul hur som helst! Det kommer bli av snart, nu står det liksom inte på. Glöm inte att fota massor för jag vill se! :D

Kram kram!

http://inan.se

Mariesan

19 januari 2011 18:24

Jag är jue där på vårdgarantin så jag borde jue få en tid innan den går ut och jag tror inget landsting får fram en op tid snabbare än jag får där ändå.

Jag ska få tag i nån som kan fota hade jag tänkt=) Svårt och fota själv tror jag,har inte ens försökt:P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariesan - 31 mars 2011 06:06

Hej kära läsare jag har ny blogg så vill ni fortsätta läsa får ni gå på adressen nedan:   http://www.medlivetsominsats.bloggplatsen.se   För er som har lösenord så är det samma där.   Kraam ...

Av Mariesan - 30 mars 2011 08:20

Jag har för mig att jag körde veckans vikt på onsdagar innan jag "försvann" från internet, om inte annat åter upptar jag det nu på onsdagar idag vägde jag in på 71.5. Känns ganska skönt och vara nere på dom siffrorna även om jag vet att det beror på ...

Av Mariesan - 29 mars 2011 09:55

Min systerson Rikard som bor nere i Skara läste min blogg igår och blev orolig så han skrev på chatten på facebook och frågade om jag ville att dom kom upp han och hans sambo för han var ledig hela veckan. Hur gulligt och omtänksamt är inte det? Åka ...

Av Mariesan - 28 mars 2011 20:09

Idag har jag haft ångest fan hela jävla dagen. Försökt sysselsätta mig blev en promenad till blåkulla la i det som skulle tvättas i maskin bar upp massa gardiner och dukar som hängde torra nere i tvättstugan vek ihop det och bar upp i sina skåp och l...

Av Mariesan - 28 mars 2011 11:17

Hade ångest redan när jag vaknade och morgon medicinen hjälpte inte så fick ta en stesolid också men det ger sig inte riktigt ändå. Håller på tvättar sista omgången sängkläder sen när den är klar ska jag gå till blåkulla och tvätta sängkläder åt mamm...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Mina Besökare

Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Just Nu:

Kategorier

Arkiv

Länkar

Min viktnedgång

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards